لوگو دکتر امین جباری
کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان در قزوین

کامپوزیت دندان یکی از تکنیک های پر کاربرد در دندانپزشکی است که با اهداف مختلف زیبایی و درمانی مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به نقش زیبایی دندان ها در جذابیت بیشتر چهره، این روش کارآمد توانسته بسیاری از مشکلات زیبایی و درمانی دندان ها را بر طرف سازد. از این رو امروزه از روش های محبوب و پر طرفدار محسوب می گردد.

ما در این مقاله قصد داریم به بررسی دقیق تر به موضوع کامپوزیت دندان بپردازیم و با کاربردها و مراحل انجام آن بیشتر آشنا شویم. علاوه بر آن در ادامه مزایای کامپوزیت دندان را نیز بیان خواهیم کرد و به نکاتی پیرامون انتخاب بهترین مختصص کامپوزیت دندان اشاره خواهیم کرد. پس پیشنهاد می کنیم برای کسب آگاهی بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان چیست؟

در واقع کامپوزیت دندان نوعی ماده پلیمری است که به شکل خمیر بوده و قابلیت شکل پذیری دارد. دندانپزشک از این ماده در رفع مشکلات مختلف دندان استفاده می کند. لازم به ذکر است این ماده خمیری با بر خورد نور سفت و محکم می شود. در نظر داشته باشید که انتخاب رنگ هماهنگ با سایر دندان ها، در افزایش زیبایی و طبیعی بودن آن بسیار موثر خواهد بود.

باندینگ کامپوزیت یکی از انواع پرکاربرد کامپوزیت است. در آن یک ماده باندینگ رزین کامپوزیت به دندان فرد متصل می­شود و به شکل دلخواه قالب گیری می­گردد. این فرآیند ترمیمی ظاهر اصلی دندان را بازیابی می­کند. البته نکته مهم این است که رنگ رزین کامپوزیت با دندان های طبیعی فرد کاملا مطابقت دارد، بنابراین هردو با هم ترکیب می شوند. عواملی که در تغییر هزینه و قیمت کامپوزیت دندان موثر است وابسته به عواملی چون شهری که در آن این عمل را انجام می­دهید، میزان درمان و نیز تخصص دندانپزشک متفاوت است.

هنگامی که یک دندانپزشک رزین کامپوزیت را مستقیماً روی نواحی دندان‌ها می‌گذارد، از نظر زیبایی این نواحی را با دندان‌های اطراف هارمونی می‌دهد. کامپوزیت دندان علاوه بر زیبایی لحظه ای از آسیب های بعدی مانند تیرگی، شکستن و لک شدن دندان جلوگیری می کند. پیدا کردن یک دندانپزشک برای انجام کامپوزیت دندان در قزوین کار خیلی سختی نیست. شما می توانید با جستجو در شبکه های اجتماعی، سرچ گوگل، پرس و جو از اطرافیان و تجربه دوستان بهترین دندانپزشک زیبایی متناسب با کار خود را پیدا کنید. شما می توانید در جلسه اول مشاوره قیمت کامپوزیت دندان در قزوین توسط دکتر منتخب خود را از او بپرسید.

کاربرد کامپوزیت دندان

در این بخش به کاربردهای کامپوزیت دندان می پردازیم. از جمله کاربردهای کامپوزیت در بخش درمانی شامل مواردی است که دندان دارای پوسیدگی است و دندانپزشک بعد از خارج کردن آن، اقدام به پر کردن آن با کامپوزیت می کند. برخی مواقع دندان ها دچار لب پریدگی یا ترک می شوند، دندانپزشک زیبایی می تواند این شکستگی های کوچک را با استفاده از کامپوزیت دندان اصلاح کند.

بیشتر بخوانید: بهترین دندانپزشک زیبایی در قزوین

از طرفی در شرایطی دیگر ممکن است دندان ها دارای فرم مناسب نباشند، یا بین دندان ها فاصله باشد. در این شرایط نیز می توان از کامپوزیت دندان استفاده نمود و به اصلاح فرم دندان ها پرداخت. از طرفی گروهی از افراد به دلیل تغییر رنگ دندان های خود، این روش زیبا سازی دندان ها را انتخاب می کنند. علاوه بر موارد فوق، کامپوزیت دندان در اصلاح کجی و نا مرتبی های جزئی دندان نیز قابل استفاده است.

مراحل انجام کامپوزیت دندان

اولین و مهم ترین قدم در کامپوزیت دندان ارائه مشاوره به متقاضیان است. طی این جلسه با بررسی کامل دندان ها و فک ها و وضعیت آن ها، دندانپزشک تصمیم می گیرد که این روش مناسب است یا خیر. لازم به ذکر است دندانپزشک ماهر در این زمینه می بایست منافع بیمار را اولویت قرار دهد و با شنیدن انتظارات او، تصمیم نهایی را بگیرد. علاوه بر این باید در رابطه با نتیجه نهایی کار و مراقبت های لازم نیز به طور کامل توضیح دهد.

مراحل نصب کامپوزیت
  • در مرحله بعد با بررسی دندان ها در صورت نیاز به ترمیم و رفع پوسیدگی آن، می بایست اقدام شود.
  • در ادامه مراحل کامپوزیت دندان، می بایست رنگ مطلوب کامپوزیت را انتخاب نمایید.
  • سپس دندانپزشک سطح دندان را از جرم و پلاک ها تمیز می کند.
  • اسیدشویی سطح دندان، مرحله بعدی است. اهمیت این مرحله در اتصال کامپوزیت و سطح دندان است. بدین منظور ماده ژل مانند روی سطح دندان به مدت چند ثانیه قرار می گیرد و سپس شستشو داده می شود.
  • در ادامه عامل پیوند دهنده کامپوزیت روی دندان قرار می گیرد و به مدت چند ثانیه نور آبی روی آن تابانده می شود.
  • مرحله بعد که به مهارت و هنر بسیار زیادی نیاز دارد، شکل دهی به کامپوزیت است. این مرحله به صورت لایه گذاری انجام می گیرد تا فرم مطلوب حاصل گردد. سفت کردن با نور لیزر و سپس پالیش کردن کامپوزیت در ادامه انجام می شود.
  • در انتها نیز دندانپزشک با استفاده از کاغذ کاربنی نحوه گاز زدن را مورد ارزیابی قرار می دهد.

کاندیداهای کامپوزیت دندان

برای ارزیابی اینکه آیا مشکلات دندانی شما با کامپوزیت دندان حل می شود یا خیر، دندانپزشک ابتدا دندان ها و دهان شما را معاینه می کند. با گرفتن عکس اشعه ایکس یا OPG سلامت دندان ها قبل از انجام کامپوزیت دندان در قزوین یا هر جای دیگری بررسی می شود. سفید کردن دندان، اصلاح مشکلات ظاهری، بستن فاصله بین دندانی، ترمیم شکستگی و درمان نامرتبی جزئی دندان ها از کاربردهایی است که برای کاندیداهای کامپوزیت دندان در قزوین با قیمت پائین تری نسبت به سایر کارهای زیبایی دندان انجام می شود.

مزایای کامپوزیت دندان

از مزایای کامپوزیت دندان می توان به دوام بالای آن اشاره کرد. به طوری که در صورت رعایت نکات مراقبتی 5 تا 7 سال دوام خواهد داشت. علاوه بر آن هزینه مناسبی نیز دارد و با داشتن ظاهری طبیعی کمک شایانی در افزایش زیبایی دندان ها و لبخند شما خواهد کرد.

این روش ترمیمی و زیبایی دندان، با صرف زمان کم قابل اجرا است و در بیشتر موارد با یک جلسه اجرا می گردد. با توجه به این که نیاز به تراشیدن مینای دندان ها نیست، کمترین آسیب را به دندان وارد کرده و قابل برگشت است. پس اگر بعد از مدتی تصمیم به حذف کامپوزیت را گرفتید امکان پذیر است.

علاوه بر موارد فوق همان طور که قبلا نیز اشاره شد، کامپوزیت دندان می تواند بسیاری از مشکلات دندان مانند ترک، کجی های جزئی، تغییر رنگ و غیره را ترمیم کند و در حفظ زیبایی دندان ها بسیار موثر است.

گیف اینستاگرام

بهترین متخصص کامپوزیت دندان در قزوین

لازم به ذکر است از مهمترین نکات برای کسب نتیجه مطلوب از کامپوزیت دندان، دقت در انتخاب دندانپزشک متخصص در این زمینه است. از این رو توصیه می کنیم در انتخاب متخصص کامپوزیت دندان به نکات زیر دقت کنید.

گاهی اوقات تقاضا بیمار با انجام بلیچینگ دندان بدست می آید و نیازی به کامپوزیت نمی شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بلیچینگ دندان در قزوین مقاله لینک شده را مطالعه نمائید.

دندانپزشک متخصص در این زمینه می بایست دارای دانش و تجربه کافی باشد و بتواند با استفاده از دانش خود کاندیدهای مناسب این روش را انتخاب نماید. علاوه بر آن این روش نیاز به هنر دندانپزشک دارد تا بتواند فرم مطلوب و طبیعی دندان ها را ایجاد نماید.

گیف آپارات

متخصص با تجربه می تواند بهترین مواد و تجهیزات را برای این روش درمانی ترمیمی، به کار گیرد تا بهترین خروجی حاصل گردد. در انتخاب دندانپزشک خود، به نتایج کارهای قبلی او توجه داشته باشید و میزان رضایتمندی مراجعین قبلی را ارزیابی نمایید. داشتن کادر حرفه ای و دریافت هزینه معقول از دیگر پارامترهای مهم در این زمینه است.

لازم است یادآور شویم دکتر امین جباری از جمله متخصصین نام آشنا در این زمینه هستند که با داشتن دانش و مهارت کافی توانسته اند خدمات ارزنده ای را در این زمینه ارائه دهند.

یکی از جدیدترین روش ها و متریال کامپوزیت، متد کامپوزیت ونیر در قزوین یا هر شهر دیگری است. این روش به دلیل کم تهاجمی بودن و زیبایی طبیعی که ایجاد می کند محبوبیت فراوانی دارد.

انتخاب بهترین پزشک برای کامپوزیت دندان در قزوین

غالبا لازم است کامپوزیت دندان هر پنج تا ده سال یکبار تکرار و بازیابی شود. بخصوص اینکه اگر شما به خوردن غذاهای سفت بپردازید و یا از غذاها و نوشیدنی های دارای لکه بالا استفاده کنید، مجددا دندان­ها مستعد خرد شدن یا لکه شدن خواهند شد. اصطلاح کامپوزیت به روش رایج دندانپزشکی اشاره دارد که اغلب در کنار سایر روش‌ها انجام می‌شوند، بنابراین تعیین دقیق هزینه کامپوزیت ممکن است دشوار باشد. به عنوان مثال، عمل چسباندن تاج به دندان یا ایمپلنت به عنوان یک عمل پرطرفدار در بین خانم های جوان می­باشد.

نکته مهم دیگر اینکه چون مراجعه به پزشک برای انجام کامپوزیت دندان معمولا فقط به یک بار و نهایتا دوبار ویزیت نیاز دارد. از طرفی نیاز به زمان بهبودی بسیار کمی دارد. لذا این مراجعه و طول درمان کوتاه مدت به خودی خود میتواند در کمتر شدن هزینه کامپوزیت دندان شما نقش داشته باشد.

از جمله پزشکان حاذق و دلسوز در قزوین که با کمترین هزینه بهترین و با بالاترین کیفیت به انجام عمل کامپوزیت دندان می­پردازد دکتر امین جباری هستند. مراجعین ایشان نه تنها از استان قزوین بلکه از سایر شهرهای مجاور دیگر برای انجام عمل کامپوزیت از ایشان وقت ویزیت می­گیرند.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی کامپوزیت دندان به عنوان یک روش زیبایی ترمیمی کارآمد برای دندان پرداختیم، همان طور که اشاره شد از این روش می توان در اصلاح بسیاری از مشکلات دندان مانند نا مرتبی های جزئی، ترک و شکستگی دندان، تغییر رنگ و فاصله دندان ها و غیره بهره مند شد.

لازم است برای کسب بهترین نتیجه از کامپوزیت دندان در قزوین یا هر شهر دیگری، به متخصص ماهر و با تجربه در این زمینه مراجعه نمایید، گفتنی است در صورت استفاده از مواد مرغوب و مهارت کافی دندانپزشک و رعایت نکات مراقبتی، این روش ماندگاری و دوام بالایی خواهد داشت.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *