لوگو دکتر امین جباری
ایمپلنت پیچ شونده

ایمپلنت پیچ شونده در قزوین

ایمپلنت پیچ شونده یکی از رایج‌ترین انواع ایمپلنت دندان است که برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته کاربرد دارد. این ایمپلنت‌ها تقریبا شبیه به دندان‌های طبیعی عمل می‌کنند و ظاهر آن‌ها نیز به دندان طبیعی شباهت دارد. این روش ترمیمی با توجه به مزایایی همچون دوام بالا، مقاومت بالا و قیمت مناسب همواره محبوبیت دارد. تشابه این ایمپلنت به دندان‌های طبیعی باعث شده است که زیبایی دندان حفظ شود. اگر به نکات مراقبتی بعد از ایمپلنت پیچی توجه داشته باشید، می‌توانید بهترین نتایج را دریافت کنید. در ادامه به بررسی ایمپلنت‌های پیچی دندان خواهیم پرداخت‌.

ایمپلنت پیچ شونده در قزوین

بیشتر بدانید: سن مناسب ایمپلنت کردن دندان

ایمپلنت پیچ شونده چیست؟

ایمپلنت پیچی همان طور که از نامش پیدا است، به نوعی از ایمپلنت‌های دندان گفته می‌شود که با پیچ به لثه متصل می‌شوند. در واقع پایه ایمپلنت‌های این چنینی پیچ است و روکش دندان هم به پیچ وصل می‌شود. این نوع از ایمپلنت برای ترمیم و بازسازی دندان‌ ها  در دهان بسیار مناسب است. به دلیل عوارض کمی که این ایمپلنت دارد و نتایج مطلوب آن، اخیرا کاربرد آن افزایش یافته است.

مزایای ایمپلنت دندان پیچ شونده چیست؟

ایمپلنت پیچ شونده با توجه به این که نیاز به جراحی‌های سنگین ندارد، همواره مزایای زیادی را با خود به همراه می‌آورد:

  • این نوع از ایمپلنت‌های دندان  قیمت بسیار مناسب‌تری نسبت به انواع ایمپلنت دندان دارند. بنابراین انتخابی مناسب برای افرادی هستند که نمی‌خواهند هزینه زیادی را برای ایمپلنت خرج کنند.
  • این ایمپلنت‌ها به راحتی در هر قسمتی از دهان جای می‌گیرند و دوام و ماندگاری بسیار بالایی هم دارند.
  • این روش عوارض چندانی را ایجاد نمی‌کند. احتمال عفونت کردن لثه با این نوع از ایمپلنت بسیار کم است.

مزایای ایمپلنت دندان پیچ شونده

معایب ایمپلنت پیچ شونده

اگرچه ایمپلنت پیچی دارای مزایای زیادی است و می‌تواند برای بازسازی دندان بسیار مناسب باشد، اما در کنار مزایای خود معایبی هم دارد. این روش ممکن است زیبایی دندان را به چالش بکشد و چندان زیبا نباشد. اما به دلیل این که اغلب در قسمت پشتی دنذان‌ها نصب می‌شود، احتمال دارد زیبایی آن به اندازه کارایی اهمیت نداشته باشد. همچنین پس از مدتی امکان دارد پیچ‌های لثه شل شوند و دندان حالت لقی پیدا کند. البته اگر پزشکی ماهر و مجرب را انتخاب کنید، این عوارض به حداقل خواهند رسید.

ایمپلنت دندان پیچ شونده برای چه کسانی مناسب است؟

این نوع از ایمپلنت‌ها برای افرادی که دوست دارند دندان‌هایی با دوام و با عمر طولانی را در دهان خود بکارند، بسیار مناسب به شمار می‌آید. افزون بر آن افرادی که با صرفه‌ جویی در هزینه‌ها می‌خواهند بهترین نوع از دندان را جایگزین کنند نیز می‌توانند از ایمپلنت پیچ شونده استفاده کنند. در ضمن ترمیم دندان‌های عقب نیز با استفاده از این نوع از ایمپلنت بسیار موثر خواهد بود.

مراقبت‌های بعد از ایمپلنت پیچ شونده

از زمانی که ایمپلنت‌های دندان در لثه شما قرار می‌گیرند باید مراقب آن‌ها باشید تا بتوانید دوام و عمر ایمپلنت را افزایش دهید. یکی از مهم‌ترین نکات مراقبتی بعد از ایمپلنت‌های پیچی این است که غذاهای سفت و سخت را با استفاده از دندان نجوید. برای این که ظاهر دندان حفظ شود، استفاده از نوشیدنی‌ها و غذاهای رنگی بلافاصله بعد از ایمپلنت کردن ممنوع است. پس از مدتی می‌توانید این نوشیدنی‌ها را مصرف کنید. در ضمن، توجه داشته باشید که رعایت بهداشت دهان و دندان تا حدودی از عفونت‌های دندان جلوگیری کنید.

قیمت ایمپلنت دندان پیچ شونده

در کل ایمپلنت‌های پیچی یکی از مقرون به صرفه‌ترین انواع ایمپلنتی هستند که باعث می‌شوند شما دندان‌های خود را ترمیم کنید. با توجه به میزان هزینه‌ای که قرار است صرف کنید، می‌توانید نوع ایمپلنت‌ها را مشخص نمایید. عوامل متعددی وجود دارند که باعث تعیین قیمت نهایی ایمپلنت‌های پیچ شونده می‌شوند. این که شما چه کلینیکی را انتخاب می‌کنید، این که پزشک شما چقدر تخصص دارد، این که برند تولید کننده ایمپلنت دندان چه برندی است و  این که چند دندان قرار است ایمپلنت بشود، در هزینه‌های کلی نقش بسیاری دارند.

نتیجه گیری

در این مطلب به بررسی ایمپلنت پیچ شونده پرداختیم و مزایا و ویژگی‌های آن را بیان کردیم. ایمپلنت کردن اخیرا به منظور جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته کاربرد زیادی دارد. ایمپلنت‌های پیچی بدون نیاز به پیچ در لثه قرار می‌گیرند و نقش یک دندان را ایفا می‌کنند. پایه این ایمپلنت‌ها پیچ است. بنابراین دوام زیادی دارد. این دندان‌ها می‌توانند در دراز مدت برای شما مناسب باشند و نیازتان را برطرف کنند. اگر بهترین متخصص ایمپلنت دندان را برای ایمپلنت پیچ شونده انتخاب کرده باشید، می‌‌توانید دقت ایمپلنت را افزایش دهید.

سوالات متداول

آیا ایمپلنت دندان پیچ شونده تحت پوشش بیمه است؟

بیمه تامین اجتماعی هزینه ایمپلنت پیچی را پوشش نمی‌دهد اما برخی در از مؤسسات بیمه ممکن است هزینه‌هایی را برای جایگزین کردن دندان از دست رفته پرداخت کنند.

ماندگاری ایمپلنت پیچ شونده دندان چقدر است؟

پزشکان ماندگاری این نوع از ایمپلنت‌ها را بین ۱۵ تا ۲۵ سال تخمین می‌زنند. با توجه به نحوه مراقبت فرد از دندان ایمپلنت شده می‌توان مدت ماندگاری آن را طولانی‌تر کرد.

آیا ایمپلنت پیچ شونده درد دارد؟

هر نوع عملی ممکن است معایب خاص خود را داشته باشد. حین ایمپلنت کردن دندان به دلیل استفاده از داروهای بی حس کننده، هیچ دردی احساس نخواهد شد. بعد از آن ممکن است تا چند روز درد و تورم داشته باشید که با استفاده از داروهای مسکن می‌توان درد را کاهش داد.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *